Detta fält kan du använda för att koppla en fil med information eller något annat du kan ha behov av till leveratören. Observera att detta är information för ditt eget bruk. Det är ingenting som kommer med på något dokument eller något annat.
Du kan bifoga både pdf- och bildfiler. För att lägga till ett dokument klickar du på mapp-ikonen och hämtar det dokument du vill bifoga. Har du angett en sökväg för Hämta dokument till dokument under Arkiv - Sökvägar/Filnamn, fliken Övriga filer är det den sökvägen som öppnas när du klickar på mapp-ikonen. När du har valt dokument läggs sökvägen in automatiskt i kolumnen Sökväg. Vill du titta på ett redan bifogat dokument klickar du på förstoringsglaset.
Vill du vara säker på att dina dokument finns kvar, om det till exempel skulle hända något med din dator, så kan du se till att spara dem i en mapp som du vet säkerhetskopieras med jämna mellanrum. Lägger du dem i en mapp under C:\ProgramData\SPCS\SPCS Administration\Företag\*företagsnamnet* så kommer de med när du säkerhetskopierar företaget. Pappersoriginalet kan du slänga så fort du har fotat/scannat det och sett till att det finns sparat digitalt!
För att radera ett dokument ställer du dig i fältet och raderar texten.
Har du läst in scannade underlag visas de inte här utan via knappen Visa underlag nere till höger på fliken Faktura. De scannade inlästa underlagen behöver vara i pdf-format.