Aktivera dina tjänster

När du köper Visma Administration 500 och blir kund hos Visma Spcs får du automatiskt tillgång till vissa av våra smarta tjänster. Tjänsterna är redan registrerade på ditt företag och du kan komma igång och använda dem så fort du har godkänt avtalet. Detta gäller Visma Kreditupplysning, Visma Scanner, Visma AutoCollect och Digitala fakturor och dokument.

De tjänster du har tillgång till visas i rutan Företagets tjänster under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Mina tjänster. Innan du börjar använda tjänsterna behöver du aktivera dem.

Gör så här:

  1. Välj Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Mina tjänster.
  2. Kontrollera att rätt e-postadress är angiven. Behöver du ändra e-postadress klickar du på knappen Ange inloggningsuppgifter.

E-postadress och lösenord ska vara desamma som för att logga på vismaspcs.se.

Kommer du inte ihåg dina inloggningsuppgifter klickar du på Glömt lösenord.

  1. Klicka på OK.
  2. Klicka på Synkronisera för att uppdatera ditt program med de tjänster du har tillgång till.

De tjänster som synkroniseras är de som du automatiskt har tillgång till i och med att du har ett serviceavtal på ditt program. Har du köpt till andra program eller samarbetar med en redovisningsbyrå kan tjänster som hör till det också aktiveras.

Alla tjänster är gratis att aktivera, men för vissa av dem blir du debiterad när du väl använder dem.

För vissa tjänster behöver du göra ytterligare inställningar. Se respektive tjänst nedan:

Relaterade avsnitt