Visma Utlägg
Kom igång som användare i Visma Utlägg
Detta avsnitt gäller för dig som är användare och inloggad i privat läge.
Vi vet att det kan ta tid att lära sig ett nytt program. Därför vill vi guida dig genom de viktigaste stegen för att du ska komma igång så smidigt som möjligt. Behöver du hjälp under resans gång kan du välja Support i vänstermenyn, så får du den hjälp du behöver.
När du blivit inbjuden att använda Visma Utlägg får du ett välkomstmejl med en länk för att aktivera ditt konto om du inte redan har ett konto på vismaspcs.se.
Klicka på Aktivera konto i mejlet och fyll i dina personliga uppgifter. Klicka sedan på Skapa konto.
Om du inte får något meddelande till din inkorg kan du kontrollera om det har hamnat i inkorgen för skräppost.
Gå till vismaspcs.se och logga in på Mina tjänster med din e-postadress och ditt lösenord som du angav när du skapade kontot. Klicka på ikonen för Visma Utlägg.
Under Inställningar gör du inställningar på ditt personliga användarkonto. Här kan du bland annat ändra språk och datumformat samt ändra/lägga till en profilbild. Läs mer i avsnittet Inställningar för användare.
I Visma Utlägg kan du registrera utlägg, representation, milersättning och traktamente både via appen och webben. Läs mer i avsnittet Utlägg.
När du har registrerat dina utlägg i Visma Utlägg ska du skicka in dem till din arbetsgivare genom att skapa en utläggsrapport.
Registrerade utlägg visas på sidan Översikt under Ej inskickade utlägg.
Läs mer om hur du gör i avsnittet Skapa utläggsrapport.
Relaterade avsnitt
Support
Arbeta smartare