Skapa uppgiftstavla

  1. Välj Uppgifter - Uppgiftstavlor.
  2. Välj Skapa uppgiftstavla.
  3. Ange Namn och välj om den ska kopplas till något projekt och/eller deltagare.
  4. Välj Spara.

Nu skapas din uppgiftstavla och du kan lägga till de kolumner du vill ha.

  1. Välj Lägg till kolumn.
  2. Ange ett namn för kolumnen, till exempel Ej påbörjat.

Du kan till exempel ha kolumner som visar på ett flöde (Ej påbörjat, Påbörjat och Avslutat) eller kolumner för olika områden (Hemsida, Sociala medier, SEO, Print). Ett annat exempel kan vara att du skapar kolumner som utgör olika steg i en process (Backlog, Utveckling, Supportärenden).

  1. Välj Spara.
  2. Lägg till de ytterligare kolumner du vill ha med.
  3. När du har skapat alla kolumner ska du lägga till de uppgifter som ska göras i respektive kolumn. Detta gör du genom att klicka på Lägg till uppgift i den aktuella kolumnen. Läs hur du gör detta i avsnittet Skapa uppgift.
För att flytta uppgifter mellan kolumnerna i en uppgiftstavla klickar du på en uppgift och drar den vidare till den kolumn där den hör hemma.

Inne på en uppgiftstavla kan du filtrera dina uppgifter genom att använda etiketter. Du kan också välja att visa de uppgifter som ej är klarmarkerade eller de som är försenade. Detta gör du genom att klicka på förstoringsglaset uppe till höger i arbetsbilden.

Relaterade avsnitt