Vad ingår om jag aktiverar ett samarbete i Visma eEkonomi Bokföring?

Ett samarbete i Visma eEkonomi Bokföring passar för kunder som vill sköta delar eller större delen av bokföringen själva och som inte har behov av fakturering.

Som redovisningskonsult stöttar du löpande upp med expertkunskap och ni kan dela upp arbetet med redovisningen mellan er. Det är helt upp till dig och din kund att bestämma vem som ska göra vad. Rådgivning och avstämningar sköter ni enklast direkt via tjänsten. Som redovisningskonsult har du alltid tillgång till alla funktioner i Visma eEkonomi Pro och i ett samarbete i Visma eEkonomi Bokföring kan ni dela upp det löpande arbetet med kvitton, leverantörsfakturor och avstämning mot banken.

Bokföringen i programmet kan göras enkel för kunden på flera sätt. Med bankkoppling får kunden automatiskt avstämning från kontoutdraget, vilket minimerar fel. Programmet ger också bokföringsförslag utifrån sökord eller tidigare liknande händelser och har flera inbyggda automatkonteringar.

Vill du som redovisningskonsult säkerställa eller samarbeta i den löpande registreringen kan ni använda attestfunktionen, låta kunden skapa händelser som utkast innan de sparas samt skapa bokföringsmallar åt kunden. Med en bokföringsmall säkerställer du att kunden bokför rätt utifrån de riktlinjer som du har satt upp.

Kunden får tillgång till Visma Scanner och kan fota sina bokföringsunderlag. Med hjälp av AI så läser appen av informationen på leverantörsfakturan eller kvittot och du som byrå lägger minimal tid på att stansa in det.

I Vilken variant av Visma eEkonomi ska jag välja? , får du en översikt över de funktioner som ingår i varje variant av Visma eEkonomi.

Läs mer i Aktivera samarbete i Visma eEkonomi från Visma Advisor.

Relaterade avsnitt