Visma Administration 2000
Kunder, fliken E-post per dokument
Programdelen finns under Försäljning- Kunder, fliken E-post per dokument.
På den här fliken kan du lägga in uppgifter om e-postadresser för att kunna skicka olika dokument till olika kontaktpersoner hos kunden. Standardinställningen är Kunduppgifter, då används den e-postadress som finns på fliken Grunduppgifter.
Den e-postadress du har angett under Arkiv - Inställningar - , fliken - FöretagAdressuppgiftger m m är den som kommer att stå som avsändare när du skickar e-post via programmet.
Välj om du vill använda Kunduppgifter, Kontakt eller Er referens när du ska skicka dokument.
Här visas de dokument du kan göra inställningar för.
Om du angett att du vill använda Er referens visas inte e-postadressen här, eftersom referensen kan ändras på dokumentet och därmed även e-postadressen. Har du istället valt kunduppgifter eller kontakt ser du e-postadressen. Du kan inte ändra den här.
Har du valt Er referens visas inte namnet här eftersom det kan ändras på dokumentet. Om du valt Kontakt under Använd får du möjlighet att välja vilken av dina kontaktpersoner dokumentet ska gå till.
Här visas kundnumret.
Här visas kundens namn.