Lägg till tvåstegsverifiering

Tvåstegsverifiering innebär att det konto som du loggar in på får ett extra säkerhetsskydd. Du loggar in med tvåstegsverifiering genom att öppna den app du använder för detta, det kan till exempel vara Visma Authenticator eller Google Authenticator. Appen genererar en säkerhetskod som du anger när du loggar in på Mina tjänster med dina inloggningsuppgifter. Du kan välja att markera rutan Kom ihåg denna enhet i 30 dagar när du loggar in. Då behöver du bara ange en ny säkerhetskod efter 30 dagar.

Tänk på att om du använder bankkopplingen i Visma eEkonomi så behöver du ha Google Authenticator som app för tvåstegsverifiering.

Visma Authenticator

Visma Authenticator är vår app för tvåfaktorsautentisering (2FA). Den har stöd för att skicka 2FA-pushnotiser i samband med inloggning. När du anger ditt lösenord vid inloggning får du en notis i din mobil och med ett enkelt knapptryck kan du godkänna eller neka inloggningsförsöket. Appen kan också generera 6-siffriga säkerhetskoder som du kan använda om du föredrar det istället för pushnotiser.

Hämta appen Visma Authenticator app för Android här och för Apple här.

Google Authenticator

Hämta appen Google Authenticator app för Android här och för Apple här.

Rekommendation till redovisningsbyråer
Vi rekommenderar att ni aktiverar tvåstegsverifiering för alla medarbetare på redovisningsbyrån. Ni får då en säker inloggning till vismaspcs.se och därmed kontroll. När ni aktiverar tvåstegsverifiering för alla medarbetare påverkar det inte era kunder.

Om ni väljer att inte aktivera tvåstegsverifiering kan det ändå påverka er om det blir så att en av era kunder väljer att aktivera tvåstegsverifiering för alla sina medarbetare. Då kommer det att även inkludera alla medarbetare på den redovisningsbyrå som ingår i kundens uppdrag.

Relaterade avsnitt