Skapa eller redigera typ av tidsregistrering

Detta avsnitt gäller bara dig som är löneadministratör.

Du kan skapa nya typer av tidsregistreringar som kan användas av de anställda när de registrerar frånvaro i kalendern. Det kan exempelvis vara användbart om de anställda ska registrera tid för fackligt arbete, jour, permission, eller om företaget har en extra ledig dag utöver vanliga helgdagar,

Gör så här:

  1. Välj Inställningar, fliken Tidsregistreringar.
  2. Markera den typ av tidsregistrering du vill redigera och gör dina ändringar.

Det går bara att göra ändringar så länge typen inte används av någon anställd. Övrig frånvaro utan lön och Övrig frånvaro med lön är standardtyper som inte går att redigera.

  1. Klicka på Skapa ny om du vill skapa en ny typ.
  2. Ange benämning.

Benämningen visas för de anställda när de registrerar tid i kalendern. Tänk på att benämningen inte översätts om man byter språkinställning i programmet.

  1. Välj Typ av frånvaro.

Övrig frånvaro med lön kan bara användas av månadsavlönade, medan Övrig frånvaro utan lön kan användas både av anställda med månadslön och timlön.

  1. Klicka på Spara.

Relaterade avsnitt