Visma Administration 500
Användning av lagringstjänster
När du arbetar i ditt företag i Visma Administration 500 använder programmet filer i företagets SQL-databas samt filer i din . Även vissa filer i mappen Gemensamma filer används löpande av programmet. Alla filer behövs för att programmet ska fungera och ha rätt information.
Om du använder dig av någon lagringstjänst för automatiskt backup, exempelvis Storegate Backup, Dropbox, Google Drive, Synplicity eller One.com Cloud Drive ska du aldrig koppla denna tjänst direkt till din eller mappen Gemensamma filer. Detta eftersom dessa tjänster inte kan överföra filer som används av ett annat program, så kallade låsta filer. Det kan göra att du inte har en fullständig säkerhetskopia av ditt program. Använder du en lagringstjänst som även synkroniserar dina filer mellan olika datorer och synkroniseringen misslyckas eller blir fördröjd kan detta resultera i att exempelvis fakturor eller fakturarader försvinner eller att företaget kraschar.
För säker lagring av din
Säkerhetskopiorna tar du under Arkiv - Säkerhetskopiering. Företaget säkerhetskopieras via valen Aktivt företag eller Alla företag. De filer som är gemensamma mellan flera företag, som mallar,
Relaterade avsnitt
Säkerhetskopiering till olika media
Säkerhetskopiera aktivt företag/alla företag
Installera och återkopiera från säkerhetskopia
Återställ systemsäkerhetskopia
Bifoga säkerhetskopia via e-post