Vad innebär den "nya faktureringsfunktionen"?

Administratörer

Du som har aktiverat Tid 15/10 2025 eller senare har den allra senaste funktionaliteten för att hantera fakturaunderlag.

Har du aktiverat Tid före 15/10 2025, och är sugen på att ta del av den här nya funktionaliteten? Anmäl dig i så fall via länken: Ny funktion för fakturering i Tid & Projektplanering.

Vad är de stora skillnaderna?

  • Det är enklare att skapa och använda olika fakturamallar.

  • Det finns ett finjusteringsläge där du kan lägga till textrader, ändra ordning på artikelraderna och justera artikelnummer.

  • Fakturaunderlaget kan sparas som ett utkast för att färdigställas senare.

  • Bilagor kan bifogas direkt med fakturaunderlaget.

  • En validering av fakturaraderna görs redan när fakturaunderlaget skapas.

  • Det finns stöd för grön teknik.

  • Utökade behörighetsinställningar för faktureringsfunktionen.

  • Du kan styra fakturadatumet direkt på fakturaunderlaget.

Du hittar mer information här: Fakturering (efter 15/10 2025 )

Relaterade avsnitt