Bokföring & Fakturering Bas
Spiris support
AI-assistenten - support på dina villkor
Du vet väl om att du kan ta hjälp av vår AI-assistent när du har frågor? Det är ett perfekt sätt att snabbt få svar på dina funderingar, när som helst under dygnets 24 timmar. Som din alldeles egna supportagent! Klicka på ikonen som visas till höger på skärmen, ställ din fråga och AI-assistenten kommer att göra sitt bästa för att hjälpa dig. Känner du dig obekväm med svenska så kan AI-assistenten hjälpa dig på det språk du föredrar.
AI-assistenten är duktig på Bokföring & Fakturering Bas, och kan även svara på enklare bokföringsfrågor. Läs mer i Bokföringsfrågor i AI-assistenten längre ner på sidan. När det kommer till frågor som rör lönehantering, boksluts- eller skattefrågor så är det bättre att du kikar in i vårt forum.
Här kommer några tips på hur du pratar med AI-assistenten för att få så hjälpsamma och bra svar som möjligt:
- Ställ en fråga i taget.
- Var så tydlig och specifik du kan.
- Ställ gärna följdfrågor.
- Formulera om frågan eller lägg till mer info om svaret inte känns relevant.
- Ge feedback på svaret du får - det hjälper AI-assistenten att bli bättre.
Tänk på att inte dela någon personlig, känslig eller konfidentiell information med AI-assistenten! Tänk också på att AI-assistenten kan göra misstag. Är du osäker på svaret du får - kolla gärna med andra källor. Spiris tar inte ansvar för att uppgifterna från AI-assistenten är korrekta.
Hantering av feedback
När du lämnar feedback via AI-assistenten så hanterar vi det enligt våra riktlinjer. Du kan läsa mer om det i Privacy related to Customer Feedback.
Spiris forum
I vårt forum kan du ställa både supportfrågor och bokföringsfrågor om Bokföring & Fakturering. Du kan också se tidigare ställda frågor och svar från andra användare. Här finns även massor av användartips och nyheter.
Övriga kontaktuppgifter
Våra kontaktuppgifter hittar du på vår hemsida under Kontakta oss.
Välj Till våra hjälpsidor för att få hjälp om hur du arbetar i Spiris.
Vill du ha hjälp med att hitta funktioner som passar ditt företag väljer du Kontakta försäljning.
Har du abonnemangs- och fakturafrågor väljer du Hantera ditt abonnemang. Där hittar du vår självbetjäning som du kan använda för att säga upp abonnemang, få ut fakturakopior eller registrera ett konto på Spiris.
Behöver du hjälp med hur du ska bokföra är du välkommen till vårt forum där vi har en avdelning för Bokföringsfrågor.
Bokföringsfrågor i AI-assistenten
Enklare generella bokföringsfrågor, som t ex konteringar.
AI-assistenten utgår från allmänt känd information om ekonomi och bokföring, tillsammans med uppgifter från Skatteverkets företagssidor, Bokföringsboken (bas.se) samt din egen kontoplan och viss företagsinformation (SNI-kod och bokföringsmetod).
AI-assistenten använder alltid trygga källor (se ovan), för att ge så korrekt och relevant information som möjligt. Samtidigt är det bra att vara medveten om att alla AI-modeller kan göra misstag. Det är alltid viktigt att dubbelkolla fakta, eftersom det är du själv som ansvarar för den slutgiltiga användningen av informationen. Ge oss gärna feedback om du upptäcker något fel - det hjälper oss att bli bättre!
Vi använder aldrig dina data för att träna AI-assistenten och vi delar aldrig några data med andra aktörer. Den information som hämtas (SNI-kod, bokföringsmetod och kontoplan) används endast i syfte att ge dig svar när du ställer en bokföringsfråga.
Arbeta smartare
Sökord: support, kontaktuppgifter, Spiris support, kontakt, chatt