Anställd
Status för lönebesked skickade till Kivra
Detta avsnitt gäller dig som arbetar i Visma Lön 300 eller Visma Lön 600. Om du använder Lön ser du statusen där.
I vyn Lönebesked till Kivra kan du följa statusen i kolumnen Status Kivra.
Här ser du vad varje status betyder.
Lönebeskedet är levererat till den anställdes digitala brevlåda i Kivra.
Lönebeskedet är schemalagt, vilket innebär att löneadministratören har förberett löneutbetalningen, men satt ett utbetalningsdatum framåt i tiden. Statusen ändras till Levererat och ett datum visas under Skickat till Kivra när lönebeskedet är skickat.
Lönebeskedet skickas till den anställdes digitala brevlåda i Kivra.
När en anställd inte har en digital brevlåda skickas lönebeskedet ändå, och Kivra sparar det i 30 dagar. Om den anställde skapar ett Kivra‑konto under den tiden kommer lönebeskedet att levereras till den digitala brevlådan retroaktivt.
Statusen ändras inte när lönebeskedet skickas retroaktivt, utan först när ett nytt lönebesked skapas.
Lönebeskedet kunde inte levereras eftersom personnumret inte är i ett format som Kivra godkänner. Det kan till exempel bero på att den anställde har ett samordningsnummer istället för personnummer och därför inte kan använda Kivra.
Den anställde kan se sitt lönebesked i Lönebesked.
Lönebeskedet kunde inte skickas till Kivra på grund av tekniskt fel. Kontakta vår support så hjälper vi dig.
Ett fel uppstod när lönebeskedet skulle skickas till Kivra. Kontakta vår support så hjälper vi dig.
Lönebeskedet kunde inte levereras eftersom den anställde har felaktiga eller saknar nödvändiga inställningar i Kivra. Det kan till exempel bero på att den anställde valt att inte få lönebesked skickade till sin digitala brevlåda.
Den anställde kan se sitt lönebesked i Lönebesked.